jooksmas käimine

#1
Ma olen viimase 2 nädalaga aru saanud, et mulle on hakanud sport meeldima. Tahan hakata jooksmas käima Tartus tammekal, aga küsimus on, et kuidas alustada jooksmist niimoodi, et pistma ei hakkaks? Ja kas peale jooksmist peab venitama ka jalgu, et järgmisel päeval terve keha valus poleks? Ja kes käivad siit tammekal jooksmas, siis kuidas see see suur ring on? See vist pidi 1km olema. Kas kui jooksmisega alustada võiks algul vähem joosta ja siis alles 1-2km järjest jooksma?

Re: jooksmas käimine

#2
Põlise Tammelinna elanikuna kinnitan, et Tammeka on üks hea koht sportimiseks. Minu teada on aiaring üle kilomeetri, sest see peamine punane rada on ju juba 400m. Pistma hakkab siis, kui oled liiga järsult alustanud. Tee enne jooksmist lihased soojaks, alusta kiirkõnniga ja hakka siis vaikselt enda tempo kohaselt sörkima. Kindlasti venita ja venita hoolega. Venitus peab kestma vähemalt 40 sekundit. Mitu päeva järjest ei tohiks jooksma minna. Jookse just nii palju kui sa jõuad. Kui aga pistma hakkab jooksu käigus, siis kükita ja hinga sügavalt sisse-välja (välja hingamine on eriti oluline). Loodan, et minust oli abi.
"Even hell can get confy once you've setteled in."
Vasta

Mine “Sport”