Re: Ei saa magada

#2
Munam0ll kirjutas:
29 Dets 2018, 04:10
Nimelt on mul raskusi magama jäämisega. Ei tule üldse und peale ning kui isegi magama jään siis see on ainult tund või 2 max. Mida teha, kuna ennem jäin ma ilusasti magama ning magasin vähemalt 6 tundi ära. Olen 15 aastane btw.
Põhjuseid võib palju olla. Kas su elus on hiljuti juhtunud midagi mis ei võiks sul magama jääda?
Kui ei ss nt
Ära istu enne magama minekut telefonis.
Tee midagi mis rahustab sind. Joo teed nt.

Ja muideks 6 tundi magada on ikka vähe. Peaksid min 8 tundi magama. Ise olen ka 15 ja ma pole nt kunagi puhanud kui ple 8 tundi välja maganud.

Re: Ei saa magada

#3
Proovi tekitada omale kindel unerežiim, proovi minna kindlal ajal magama ja tõusta kindlal ajal. Eelpool vastajaga nõus, et ära istu telos enne magama minekut ja et 6 tundi magada on tõesti vähe. Samuti ära mine siis arvuti istuma, umbes tund aega enne magama minemist võiksid rahus telefoni ära panna. Ära siis voodis telefoni hoia kui magad, isegi siis kui see väljalülitatud, nt kui mul jäänud telefon ööseks väljalülitatuna voodi ärkan ma keset ööd üles. Telefoni, arvuti ekraanist tulev sinine valgus annab ajule märku, et vähendada melatoniini tootmist (ehk siis vähendada selle hormooni tootmist, mis aitab magama jääda). Vaata, et magamistoas ei jääks ööseks ka lampe põlema, need ka halvendavad unekvaliteeti. Parem uni tuleb kui oled end päeva jooksul ära väsitanud, tee trenni nt maksimaalselt umbes 2 tundi enne magamaminekut, kui vahetult enne magamaminekut aktiivselt trenni teha ei lase see ka uinuda. Veel võib aidata uinuda jooga tegemine, on mingeid kindlaid harjutusi, mida enne magamaminekut teha.
Ära enne magamaminekut ka söö väga oma kõhtu täis (mõne väiksema eine võid süüa, nt õuna, keedumuna, juua teed), selline suurem söömaaeg võiks olla vähemalt 3 tundi enne magaminemist.
Uinuda võib aidata ka rahuliku muusika kuulamine. Nt playpoes on palju selliseid rahuliku muusika rakendusi uinumiseks. Proovi enne magamaminekut mitte oma probleemidele ja nt tegemata töödele mõelda-kui pea raskeid mõtteid täis on ka keeruline uinuda.
💚💜💚💜
Vasta

Mine “Valud, häired, probleemid...”