Matemaatika. ( ümardamine )

#1
Ma pole juba algklassidest aru saanud, kuidas ümardada ja ei saa siiani aru, praegu on kaheksas klass käsil. Äkki on siin kedagi, kes seda mulle seletaks? Ja siis seda ka, missugused arvud on ühelised, kümnelised, kümnendikud, sajandikud jms. Et näiteks ümarda mingi arv madalama ühise järgu järgi. Kui on näiteks mõlemil kümnelised madalamad järgud, siis pean ümardama kümnelisteni. Aga ma ei tea isegi seda, kuidas vaadata et mis on mõlemil ühine järk.Selle kõik võiks nagu arvude näitel seletada. Et äkki keegi viitsib teha tehted ja siis seletada, kuidas see käib. Homme on mul TK ( 2. okt. 2009 )ja ma tahaks tõesti vähemalt nelja saada. Aitäh aitajatele. (:

Re: Matemaatika. ( ümardamine )

#2
Alustuseks toon ühe arvu: 472,938
Kõik arvud, mis asuvad komast vasakul (472), on täisosa. Kõik arvud, mis asuvad komast paremal (938), on murdosa. Mõtle nii, et kui sul komadega arvu pole, on see arv täis, mitte murtud pooleks või veerandiks, kui aga on, siis on see arv murtud pooleks jne.
Kümnendmurru skeemist: komast täisosa poole minnes on esimene arv, ehk minu näitena toodud arvus number 2 - üheline, 7 - kümneline, 4 - sajaline. Komast paremale minnes, ehk murdosas on arv 9 - kümnendik, 3 - sajandik, 8 - tuhandik. Mõtle nii, et komast nii paremale kui vasakule minnes kümnendmurru skeemis arvude nimetused kasvavad väljapoole.
Ümardamine tähendab sisuliselt suure ning keerulise arvu "ümmargusemaks" ehk arusaadavamaks muutmine. Kui tikutopsi pikem külg on 5,467 cm, siis ümardatakse see enamasti kümnendikeni = 5,7. See arv tuli nii: kümnendik selles arvus oli 4. Sellest järgmine number oli 6. Kui sellest kümnendikust (edaspidi ükskõik, millist arvu nõutakse) järgmine number ületab number 5 (kaasa arvatud!), siis muutub selle ees olev number ühe numbri võrra suuremaks. Kui aga see järgmine number jääb 0-4 vahele, siis jääb selle ees olev number samaks.
Võtame kõige esimese näitena toodud arvu: 472,938
Kui see on vaja ümardada sajandikeni, milleks on selles arvus 3, siis see arv muutub 472,94. Selle järel olevaid arve enamasti või mitte üldse kirjutada pole vaja.

Seletasin Sulle praegu tavalise ümardamise, sest sellest "madalama ühise järgu" asjast ma pole ise ka kunagi aru saanud. Niimoodi interneti vahendusel pole just kerge sellist asja õpetada - seepärast võiksid abi küsida oma matemaatika õpetajalt. Kui ka homme saad mitterahuldava hinde selle töö eest, siis saad sa ju minna järelõppesse või kuskile, kus saad selle asja reaalselt selgeks ning hiljem selle töö ära parandada. :wink: Nõustun muidugi täielikult, matemaatika on raske ning keeruline, tuleb vaid see nõks kätte saada ning edasipidi peaks minema juba kergemalt.
Lisasin ka pildi kümnendmurru skeemist.
Manused
Kumnendmurru_skeem.jpg
Kumnendmurru_skeem.jpg (11.58 KiB) Vaadatud 4996 korda

Re: Matemaatika. ( ümardamine )

#3
m1k kirjutas:Alustuseks toon ühe arvu: 472,938
Kõik arvud, mis asuvad komast vasakul (472), on täisosa. Kõik arvud, mis asuvad komast paremal (938), on murdosa. Mõtle nii, et kui sul komadega arvu pole, on see arv täis, mitte murtud pooleks või veerandiks, kui aga on, siis on see arv murtud pooleks jne.
Kümnendmurru skeemist: komast täisosa poole minnes on esimene arv, ehk minu näitena toodud arvus number 2 - üheline, 7 - kümneline, 4 - sajaline. Komast paremale minnes, ehk murdosas on arv 9 - kümnendik, 3 - sajandik, 8 - tuhandik. Mõtle nii, et komast nii paremale kui vasakule minnes kümnendmurru skeemis arvude nimetused kasvavad väljapoole.
Ümardamine tähendab sisuliselt suure ning keerulise arvu "ümmargusemaks" ehk arusaadavamaks muutmine. Kui tikutopsi pikem külg on 5,467 cm, siis ümardatakse see enamasti kümnendikeni = 5,7. See arv tuli nii: kümnendik selles arvus oli 4. Sellest järgmine number oli 6. Kui sellest kümnendikust (edaspidi ükskõik, millist arvu nõutakse) järgmine number ületab number 5 (kaasa arvatud!), siis muutub selle ees olev number ühe numbri võrra suuremaks. Kui aga see järgmine number jääb 0-4 vahele, siis jääb selle ees olev number samaks.
Võtame kõige esimese näitena toodud arvu: 472,938
Kui see on vaja ümardada sajandikeni, milleks on selles arvus 3, siis see arv muutub 472,94. Selle järel olevaid arve enamasti või mitte üldse kirjutada pole vaja.


Seletasin Sulle praegu tavalise ümardamise, sest sellest "madalama ühise järgu" asjast ma pole ise ka kunagi aru saanud. Niimoodi interneti vahendusel pole just kerge sellist asja õpetada - seepärast võiksid abi küsida oma matemaatika õpetajalt. Kui ka homme saad mitterahuldava hinde selle töö eest, siis saad sa ju minna järelõppesse või kuskile, kus saad selle asja reaalselt selgeks ning hiljem selle töö ära parandada. :wink: Nõustun muidugi täielikult, matemaatika on raske ning keeruline, tuleb vaid see nõks kätte saada ning edasipidi peaks minema juba kergemalt.
Lisasin ka pildi kümnendmurru skeemist.
Aitäh, pilt läks selgemaks ja loodan, et mitterahuldavat hinnet selle eest ei saa. :)
Vasta

Mine “Milleks õppida?”