Sooviks nõu

#1
Olen 13.a poiss mul on sõpru aga ma tahaks tüdrukuga suhet, aga mul tekkis umbes 3-4 a tagasi söömise sõltuvus ja ma ei ole suutnud lõpetada. Ma tahaks ennast lõpuks kätte võtta ja hakata kaalu langetama. Mul on olnud suhteid ühe tüdrukuga aga ta ütles et ma olen liiga "paks" ja lõpetas minuga suhtlemise. Peale seda on mul olnud päris raske ,sest ma olin sellesse tüdrukusse väga kiindunud . Nüüd sooviks abi kellegilt kes oskas aidata. Nimelt tahaks ma kaotada natuke kaalu. Praegu kaalun koos riietega 82kg , pikkus 162cm. Tahaks kaotada umbes 22 kilo et olla vähemalt 60 kilo. Kas keegi oskas mind aidata? Nagu näpunäiteid millest alustada, mida teha jne?

Ettetänades tundmatu isik

Re: Sooviks nõu

#3
Tere!

Kaalu ei pea kaotama ühegi tüdruku pärast, küll aga võiks seda teha enesetunde ja tervise pärast, kui tõesti ülekaalus oled. Hetkel on sul puberteet muidugi algamas ja kui sa praegu oma toitumist jälgima hakkaksid, st enam juurde ei võtaks, siis ilmselt kasvad varsti pikkusesse ja praegune kaal jaotub ilusti keha peale ära.

Eks põhilised võtted, kuidas kaalu kaotada on umbes sellised:

- mitte alustada ekstreemdieetidega (näljutamisega), kuna need viivad üldiselt selleni, et tekivad söömahood jne ja kehale on see vaid kahjulik.
- mitte jätta toidukordi vahele, näiteks et hommikusööki ei söö. Veresuhkur läheb siis liiga madalaks ja keha hakkab kiirelt ja suures koguses toitu soovima. Parem hoida veresuhkrut stabiilsena. Süüa 3-4 korda päevas korralikult, ja kui toidukordade vahele jäävad liiga suured vahed, siis ka vahepeala (nt puuvili).
- jälgi koguseid. Pigem söö rahulikult ja üks ports, mitte ära vohmi kiirelt mitut portsu sisse, nii et täiskõhutunne ei jõuagi tekkida. Ajul võtab sellest, et kõht täis on, arusaamine u 15-20 minutit.
- pool portsust alati värsket kraami, nt värske salat või lihtsalt kurgiviilud vm. Toidust piisavalt vitamiine saades ei teki ka nii palju isusid igasugu rämpsu järele.
- pigem väldi valgest jahust tooteid, nt sai, valge pasta. Väikses koguses võib ikka lubada, aga midagi kasulikku sealt keha ei saa ja üldiselt ei ole need asjad ka kehale kerged seedida, sest ei sisalda kiudaineid.
- ka suhkru kogust tuleb jälgida. Veresuhkru kiired kõikumised (kiireid süsivesikuid tarbides, nt maiustusi süües) tekitavadki isusid, ülesöömist, igasugu halba enesetunnet, keskendumisraskuseid jm.
- iga päev vähemalt 5 puu- või köögivilja.

Üldiselt soovitan ka perearstiga ja võimalusel ka mõne toitumisspetsialistiga nõu pidada.

Edu!

Re: Sooviks nõu

#5
Üks asi on toitumine ja teine asi trenn. Alla võtmiseks peab regulaarselt ennast liigutama ja vähendama seda niisama istumise aega, mida on niigi kooliga seoses väga palju. Alustada kasvõi pikematest jalutuskäikudest ja juurde otsida netist kõiksugu treeninguid, mis endale meelejärgi ja huvitavad on. Edu!
Vasta

Mine “Muu sõltuvus (sõltuvusest üldiselt)”

cron