Päevase menüü soovitusi

#1
Tere!
Nimelt on mure selline, et mu keha üle on pärmseen täielikult võimu võtnud. Ja ma ei suuda selle toitmist lõpetada. Poole aastaga olen 4+ korda ostnud tupeseene jaoks ravimeid (ikka püsib). Keelel on mitu aastat seen vohanud ega näitagi kavatsust ära minna. Punnid seljal ja näol on samuti end sisse sättinud.
Pikemat aega olen üritanud juba toitumist kontrolli alla saada, aga ikka ütlen endale a'la "ega seda torti iga päev ei saa, täna võib". Tavalise koolipäeva menüü on siis selline: hommikul paar juustusaia ja tee (ennem panin kuhjaga suhkrut, nüüd üritan üldse mitte panna); koolis supp/puder/makaronid; peale kooli 1 banaan (kui on); õhtul veel mõned juustusaiad või teen makarone. Vedelikku tarbin päevas vaevu 2 klaasitäit ja snäkin tavaliselt šokolaadi või kui on, siis saiakesi. Mind vaevab pidev näljatunne ja vingun ainult, et tahaks süüa. Samas kui ema keedabki midagi (meie peres pole keegi suurem asi kokkaja), ei tõuse käsi selle järgi absoluutselt.
Oskab keegi nõu anda, et mis sobiks hommikul, peale kooli ja õhtul söögiks. Ja samuti mida ja kuidas üldse teha, et oleks võimalikult vähese suhkrusisaldusega. Ootan targemate, vanemate asjatundjate soovitusi :)

Re: Päevase menüü soovitusi

#3
Selle asemel et šokolaadi ja saia vahepalaks süüa, proovi pigem puuvilju. Üldse ürita menüüsse natukene rohkem juurvilju/puuvilju lisada. Hommikul näiteks söö putru ja lisa sinna magustamiseks marju vms. Ja tõesti valge jahu tooteid ürita vältida. Kui makarone ikkagi väga tahad, siis proovi need täistera omade vastu vahetada, aga ka neid tarbida pigem harva.

Re: Päevase menüü soovitusi

#5
thagirl kirjutas:Kas tupeseenega arsti juures oled käinud? Kindlasti tasuks minna.

Ühe asja mis ma kohe sinu menüüst välja jätaks on sai ja üldse valge jahu tooted.
Olen käinud poole aasta jooksul vist 5 korra kanti, iga kord kirjutatakse ravim välja ja kuu pärast on kõik jälle samamoodi. Ühtegi arsti eriti nagu ei huvita ka, et "oi, see on küll liiga palju", pigem öeldakse lihtsalt ahah, ahsoo
Valget saia pole mitu aastat koju toodud, alati on kas teradega/sepikulaadne. Muidugi saiakesed välja arvatud. Aga ma proovin siis saiast vähehaaval eemale hoida :)
Ja tänan seniste nõuannete eest!

Re: Päevase menüü soovitusi

#8
Hommikusöök: näiteks smuuti vōi siis kaerahelbepuder erinevate marjadega ja ilma lisatud suhkruta. Marjad on väga heaks asenduseks ja banaan on ka suurepärane magustaja.
Lōunasöök: sööd ilmselt koolis, aga proovi ka koolis jälgida mida sööd ja mina tean, et näiteks minu koolis on väga tihti ka valikud, näiteks saad valida kas riis vōi makaronid, kartul või tatar jne. Ja kindlasti ära unusta kõrvale võtta ka värsket salatit
Õhtusöök: valikuid on nii palju aga põhiliselt siis ilmselt liha/kala natukene, juurde näiteks tatart/kinoad/täisterariisi vms ja siis kindlasti rohkelt värsket salatit või muid juurvilju.
Vahepaladeks päeva jooksul: näiteks puuviljad/juurviljad, pähklid ja kui ikkagi isutab magusa järele siis söö pigem tumedat šokolaadi.
Joogiks siis tarbi rohkelt vett, ürita vältida mahlu, sest nendesse on tavaliselt lisatud palju suhkrut. Eelistada pigem siis värskelt pressitud mahlu, mis on küll kahjuks kallimad.

Re: Päevase menüü soovitusi

#9
Kuigi eelnevad on head nõu andnud, pean rõhutama, et nisutooted tasub pea täielikult välja jätta.
Samuti küpsetised, mis sisaldavad pärmi. (Saiad, saiakesed).

Magusaisu aitab hästi vähendada igasugused marjateed(ILMA SUHKRUTA). Samuti aitab see janu vastu. Miinuseks...peab veidi rohkem jooma vett kuna tee paneb enamasti ka keha vedelikke väljutama.

Arstide poole pealt, proovi pöörduda noorte nõuandla günekoloogi juurde.

Samuti tasub selle probleemiga pöörduda kasutaja Võileib või termomeeter poole.
Vasta

Mine “Toitumine”