10kg ülekaalus

#1
tervist vaatasin et olen umbes 170cm võibolla 5cm rohkem ja kaalun umbes 82kg
ja normaal kaal peaks olema piiri pealt 70kg aga mina olen 82kg umbes
mis teha ?? olen 15 aastane, mitte ükski sport mind ei huvita ainult ratta võin käia sõitamas aga koguaeg on tuul ja siis ma vihkan rattaga sõitmist. võibolla tuleks toitumist jälgida aga ma olen püüdnud suhkrut vähem süüa ja magusat ning pisike hommikusöök (umbes 2 võileiba, sai või ja vorst ning kakao) ning seejärel lõunasöök siis midagi sooja ja rohkem ei söögi aga ikka nagu kaal alla ei lähe aga tõuseb hoopis

Re: 10kg ülekaalus

#2
"midagi sooja" võib olla väga tervislik ja mõistlik söök samas võib ka olla üldse mitte tervislik.

esimese soovitusena vaata üle oma portsionid ning söögiajad. Saan aru, et sööd 2 korda päevas? Pigem söö ikka korralikult hommik, lõuna ja õhtu. Kuid vaata, et portsionid oleks normaalsed ning päevaga saaksid oma puu-ja juurviljaportsionid kätte.

Uuri järgnevat lehekülge, sealt saad häid nõuandeid toitumise korrastamiseks: http://toitumine.ee/
“It's what you've done with your time, how you've chosen to spend your days, and whom you've touched this year. That, to me, is the greatest measure of success.”
― R.J. Palacio, Wonder

Re: 10kg ülekaalus

#10
Jah, loomulikult pole netikalklulaatorid täppisteadus ning võtavad energiakulu nö keskmise inimese järgi. Ülevaate energiakulu proportsioonidest ikka saab.

Ma ütleks, et kui "olid" teismelisena ülekaalus, siis see pole oluline kui hiljem oled normkaalus.

Üldiselt ülekaalu osas kõige täpsema teadmise saad näiteks oma perearstilt, kes vaatab Sinu kaalu justtäpselt Sinu kontekstis.

Üldiselt selles suhtes võiksid tähelepanu ikka pöörata, et elad tervislikult. Ma nende ekstreemdieetidega ei tegeleks. Lihtsalt võta toitumine korda. Uuri seda toitumise lehekülge. Ning samuti oleks hea ka ikkagi liikuda. Üks viis ka näiteks, et koju tulles tule üks-kaks peatust varem maha ning mine lõpp jala.
Trennide osas võid katsetada erinevaid - pallimängud, jõutrennid, midagi tantsulist, võitluskunstid, kaljuronimine, matkamine jne.

Mingi nädal-kaks tagasi tänaval aitasin ühel vanemal naisel ühte kohta üles leida ning siis ta muuseas rääkis, et tema sai oma kaalu korda justtäpselt sellega, et jälgis, et portsionid oleks norm suuruses, toit tervislik, regulaarse ajavahega ning hakkas rohkem kõndima.
“It's what you've done with your time, how you've chosen to spend your days, and whom you've touched this year. That, to me, is the greatest measure of success.”
― R.J. Palacio, Wonder

Re: 10kg ülekaalus

#11
ma praegu suvel ei tee mitte midagi kui käingi rattaga sõitmas ja istun kodus aga rattaga sõitmine on niimoodi et umbes 10km sõidan normaalse kiirusega ja see 2 korda nädalas või siis mõni nädal rohkem või vähem ja mul koolitee umbes 700m-1km umbes ning igapäev kõnnin seda kui kooli läksin, tagasi tulles täpselt sama moodi. aga kooli ajal ma väga kaalu ei jälgind ja siis oli see et sõin iga kord suure portsjoni. hommikul 4 võileiba või siis kiirputru, koolis suur söök sooja mis seal kõike pakutakse ja siis tulen koju jälle suur söök soe. kaal vist siis seisis ma ei tea aga igastahes alla ma ei võtnud.

Re: 10kg ülekaalus

#14
Salatid, juurviljad - jälgi, et ka neid saaksid.
Makaronid üldiselt väga palju ei anna Su kehale. Hea, kui nende asemel rohkem juurvilju.
Eriti suvel ma näiteks palju olen teinud söögiks nii, et lihtsalt ahju erinevaid juurikaid (nt porgand, brokoli, peet, kartul vms) peale soola. Ning välja tuleb väga hea :)
Toidu valmistamisena hea kui õnnestub vältida praadimist.
Kui joogijanu, joo vett.
Väldi limonaade ja komme snäkina.

Hommikusööki katsu mingit puuviljalist sisse mahutada. Mahla, õuna vms.

Mõningasi nippe toitumine.ee lehelt:
- Minge alati poodi täis kõhuga ja ettevalmistatud toidunimekirjaga
- Vältige poes ahvatluste riiuleid – kondiitrtoodelelett, maiustusteriiulid jms
- Serveerige toitu taldrikul, mitte kaussides või potis. Juurde võtmiseks pakkuge erinevaid köögivilju.
- Mida väiksem on ahvatluste valik ühel toidukorral, seda parem – vältige Rootsi lauda
- Nälja puhul sööge köögivilju, köögivilju ja veelkord köögivilju (500 g köögivilju annab umbes sama palju energiat kui kaks šokolaadikommi).
- Kui ei saa ilma magusata, siis kommikarbist või šokolaaditahvlist lase teisel inimesel anda vaid üks tükk, sest ise on ahvatlusele terve karp korraga tühjaks süüa, raske vastu panna. Kõige parem on koju magusaid näkse üldse mitte osta.
- Parim jook toidu kõrvale ja janukustutamiseks on vesi
- Jätke võileibadele või/margariin määrimata või asendage see toorjuustuga
- Valmistage toit võimalikult värskest ja vähetöödeldud toorainest
- Vältige valmistoitu ja pooltooteid
- Asendage võimalusel hapukoor maitsestamata jogurtiga, kohvikoor piimaga, sai sepiku, täisterasaia või leivaga
“It's what you've done with your time, how you've chosen to spend your days, and whom you've touched this year. That, to me, is the greatest measure of success.”
― R.J. Palacio, Wonder

Re: 10kg ülekaalus

#15
Vastupidiselt levinud arvamusele pole juurikad nii head, nad sisaldavad palju sahhariide, mis väheaktiivsel inimesel kiirelt pekiks muudetakse. See, et enamik kaloraažist peab tulema sahhariididest, on 80ndate valelik propaganda, siis ekslikult arvati nii. Sama lugu puuviljadega, see fruktoos pole sugugi hea, moodsad sordid on aga eriti magusateks aretatud, vahel isegi nii hull, et 1 Poola poeõun = 3 kodust valget klaari.

Re: 10kg ülekaalus

#16
Bansai kirjutas:Vastupidiselt levinud arvamusele pole juurikad nii head, nad sisaldavad palju sahhariide, mis väheaktiivsel inimesel kiirelt pekiks muudetakse. See, et enamik kaloraažist peab tulema sahhariididest, on 80ndate valelik propaganda, siis ekslikult arvati nii. Sama lugu puuviljadega, see fruktoos pole sugugi hea, moodsad sordid on aga eriti magusateks aretatud, vahel isegi nii hull, et 1 Poola poeõun = 3 kodust valget klaari.
Toon siia kõrvale siiski välja viite Tervise Arengu Instituudi lehele: http://toitumine.ee/kuidas-tervislikult ... oogiviljad
Soovitan seda lehte usaldada.
“It's what you've done with your time, how you've chosen to spend your days, and whom you've touched this year. That, to me, is the greatest measure of success.”
― R.J. Palacio, Wonder

Re: 10kg ülekaalus

#22
Bansai kirjutas:Minu teadmised pärinevaid autoritelt, kelle kvalifikatsioon on kõrgem nende inimeste omast.
Midagi sellist väites võiksid siis ikka allikad ka välja tuua. Puu- ja juurvilju koos viljalihaga süües ei tarbi sa kuidagi nii palju sahhariide, et neid praeguste kommide jms kraamiga võrrelda saaks, mõõdukalt süües on tegu siiski tervisliku kraamiga. Teine lugu on juba siis, kui hakkad mahla tegema, siis läheb enamus viljaliha eemaldamisele ja võid kõvasti suurema koguse suhkruid sisse ajada enne kui kõht täis saab.

Re: 10kg ülekaalus

#25
traktorist123 kirjutas:
13 Aug 2017, 00:29
üks küsimus veel et kui sporti ei tee ja ei liigu päevas siis palju kaloreid kaotab lihtsalt magades ??
Kui sa tahad kaalu langetada, siis sport on üks väiksemaid faktoreid. Kõige rohkem mängivad rolli toitumine ja geenid.
Maga päevas vähemalt 7 -8 tundi, likvideeri kogu suhkur oma menüüs (jah, ka kastmed jm toidud kus suhkur on peidetud), joo vett nii palju, kui janu on (kui sa jood seda liialt, siis lükkad nii oma elektrolüüdid paigast ära), arvuta välja oma TDEE (selleks leiad kalkulaatorid internetist) ja söö sellest 300-600 kalorit vähem nii, et tekiks kalorite-ülejääk (st, et sa põletad rohkem, kui sisse sööd).
Paljud inimesed on kaalu langetanud ka vaid suhkru oma dieedist välja jätmisega. Sinu kehamassiindeksi järgi oled sa ülekaalus, kuid me ei tea, kas sul on muskleid (mis kaaluvad rohkem kui rasv) või rasked kondid.
Edu!

Re: 10kg ülekaalus

#26
VäikeHaldjas kirjutas:
19 Juul 2018, 11:20
traktorist123 kirjutas:
13 Aug 2017, 00:29
üks küsimus veel et kui sporti ei tee ja ei liigu päevas siis palju kaloreid kaotab lihtsalt magades ??
Kui sa tahad kaalu langetada, siis sport on üks väiksemaid faktoreid. Kõige rohkem mängivad rolli toitumine ja geenid.
Maga päevas vähemalt 7 -8 tundi, likvideeri kogu suhkur oma menüüs (jah, ka kastmed jm toidud kus suhkur on peidetud), joo vett nii palju, kui janu on (kui sa jood seda liialt, siis lükkad nii oma elektrolüüdid paigast ära), arvuta välja oma TDEE (selleks leiad kalkulaatorid internetist) ja söö sellest 300-600 kalorit vähem nii, et tekiks kalorite-ülejääk (st, et sa põletad rohkem, kui sisse sööd).
Paljud inimesed on kaalu langetanud ka vaid suhkru oma dieedist välja jätmisega. Sinu kehamassiindeksi järgi oled sa ülekaalus, kuid me ei tea, kas sul on muskleid (mis kaaluvad rohkem kui rasv) või rasked kondid.
Edu!
aga kle vana teema, sorri xD

Re: 10kg ülekaalus

#27
Tean, et vana teema aga ma olen ka olnud ülekaalus 80.3kg, 164cm. Perearst ütles mulle, et 80% tuleb toitumisest ning 20% ainult trennist. Ning maximum 1.2kg on nädalas tervislik kaotada. Magamine aitab kõvasti kaasa kaalukaotamisele. Proovi panna arvuti, telefon ja muud vidinad 1 tund enne magamaminekut kinni ja maga vähemalt 8-10 tundi.
Vasta

Mine “Toitumine”