Melatoniin

#1
Tere! Mul on juba pikka aega unega probleeme. Käisin perearsti juures ja sealt suunati edasi neuroloogi juurde. Ootama pean 3 kuud ja perearst ise mingit unerohtu/rahustit välja ei kirjutanud. Ütles et võin apteegist osta melatoniini tablette. Ma pole kindel kas selline nõrgem rahusti toimib kuna saan magama minna alles kell 2 :D Seega tahan teada kas võin võtta rohkem kui soovitati :D Või mõjub see halvasti? Olen 16. Ärkan 6:30 ja koolis raske keskenduda. Käed ka tihti värisevad. Kui oskate keegi midagi selle kohta öelda siis oleks tore :D

Re: Melatoniin

#2
Melatoniin on hormoon, seega sellega ei tasu üle pingutada. Pigem tasub soodustada seda looduslikul viisil - õhtul toad hämaramaks, magamisajaks täiesti pime ruum, installi arvutisse selline programm nagu f.lux, 60-90min enne magamist ekraanidest täiesti eemale. Hommikul ja päevasel ajal võimalikult palju päikesevalgust (kuid vähemalt 30 minutit) ja füüsiline trenn (kuid sinule ei soovita midagi rasket sellise elustiili juures).

Kui sa kell 2 magama lähed ja 6.30 ärkad, siis oled tõenäoliselt tugeva unepuuduse käes. Unetundide arvu oleks vaja kindlasti suurendada, eriti sellises vanuses, sest noored vajad rohkem und kui täiskasvanud. Mida on elus sellist, mille nimel on vaja tervist ohverdada? Und ei alahindaks ma ühelgi juhul - pikas perspektiivis maksab korralikult kätte.

Saadan PM-iga veel mõned soovitused, mis paremini magada aitavad.
Vasta

Mine “Muud küsimused kehaanatoomia kohta”

cron