Re: Liigne muretsemine

#3
Mind vaevab samasugune probleem.. pöördusin lausa psühholoogi poole ja see natuke isegi aitab. Muretsemine on tingitud mõtetest, mida me saame tegelikult kontrollida. Tuleb lihtsalt aru saada kus on hetk, mil mõte sind tabab ja kus on vastava emotsiooni tulemise hetk. Nende kahe asja vahel on väga raske pausi pidada (reeglina emotsioon tuleb nii kiiresti, et me ei jõua justkui midagi mõeldagi). Tegelikult mõte tuleb alati enne emotsiooni.. Ehk siis ma soovin sulle edu selle mõte püüdmisel ja teine oluline asi - õpi mõtet suunama sinna õigele teele. Valesti mõtlemine võib viia sügavasse deprekasse.... Sa pead analüüsima oma muretsemise mõtteid ehk küsima enda käest, miks mõtled just nii, miks sa ei võiks mõelda teistmoodi. Inimesel on tavaliselt kalduvus mõelda just negatiivseid asju.. positiivne pool jääb justkui varju. Tegelikult peaksid need kaks asja tasakaalus olema. Seda kogu mõtlemise protsessi on raske õppida, kuid see on täiesti tehtav. Enesekontroll tuleb elus kasuks...

Re: Liigne muretsemine

#4
Olin ise mõne aasta eest kimpus samasuguse probleemiga. Esimene samm olekski minna psühholoogi vastuvõtule. Ole temaga avatud ja ta aitab su mõtteid õiges suunas suunata. Igatahes kui mina seal käisin, rääkisin talle oma mõtetest lähemalt. Ta aitas leida nendes mõtetes või olukordades teise vaatenurga. Ma käisin seal mitmel seansil ning mingi aja pärast suutsin juba iseseisvalt vaadata asju teise nurga alt. Kuigi siiani jah on ka mul selliseid hetki, kus genereerin iseeneselikult endale probleeme ja halbu mõtteid juurde, kuid enamjaolt suudan siiski ise oma mõtted korda seada. See ei saa olema sul kerge tee ning psühholoogi pead kindlasti saama usaldada. :)

Re: Liigne muretsemine

#5
1. Kui Sul on mure ja Saad selle heaks midagi ära teha, et seda enam ei ole, tee seda.
2. Kui Sul on mure ja Sa ei saa kuidagi mõjutada seda, siis mis mõttega muretseda?
If you say you’re worthy, you are. If you say you’re not worthy, you’re not. Either way you will live into your story.
T Harv Eker
Vasta

Mine “Endaga toimetulek”