Probleem pigem endaga kui emaga

#1
Tere olen natuke suurema ümbermõõduga teismeline (M,12). Iga kord kui teen endale võileiva või söön midagi muud ütleb ema tavaliselt fraase nagu: "Jälle sööd." või "Miks sa kogu aeg sööd." . Aga mis on minu jaoks kõige valusam on see et tal on õigus. Olen juba päris kaua olnud paksem. Tahtsin teilt lihsalt küsida enesekotrolli nippe. Kuna see on väga suur mure minu jaoks ja asi mis teeb mind väga kurvaks


Ootan vastuseid
-anonüümne

Re: Probleem pigem endaga kui emaga

#2
Kiudainete suurem tarvitamine aitab kontrolli all hoida isusi. Kiudaineid saad taimsetest toitudest, nt on palju kiudaineid hernestes, mustades oades, läätsedes, avokaadodes, vaarikates, täisterapasta. Proovi toituda mitmekülgselt ja tasakaalustatult. Ära toidukordade vahele liiga pikka aega jäta, muidu sööd korraga lõpuks rohkem kui vaja oli. Kui toidukordade vahel on umbes 4 tundi on see täitsa hea. Päevas piisab 3-4 põhitoidukorrast ning toidukordade vahele võid võtta mõne vahepala, nt pirgand, pähklid. Ema tegelt ei tohiks sinuga väga selliselt käituda, et ütleb miks sa jälle sööd, see võib viia mõne toitumishäireni, nt anoreksiani. Pead sööma, aga mõistlikutes kogustes.
Kehaliselt pead ka olema aktiivne, et saavutada parem füüsiline vorm.

Hea vormi saladus=tervislik ja tasakaalustatud toitumine+piisav kehaline koormus.

Kardiotreening on hea rasvapõletuseks ja jõutreening hea lihaste kasvatamiseks. Suurema lihasmassiga kaotab rohkem kaloreid, sest puhkeolekus kulutavad lihased kaloreid edasi- seega jõutrenn aitab paremini hoida madalamat keha rasvaprotsenti. Alguses on parem rohkem kardiot teha ja siis tasapisi jõutrenn sisse tuua. Kardio üldjuhul intensiivsem kui jõutrenn, kui liiga palju kardiot teha, siis tuleb kaloritekulu ka lihaste pealt. Treenida siis mõistlikult. Kui alguses joosta väga ei jaksa võid alustada kiirkõnniga, siis sörkjooksuga ja järjest ja järjest tõstad liikumiskiirust. Pane paika kindlad päevad, millal teed sporti ja millal puhkad. Lõpuks peaks su treeningud koosnema mõlemast nii kardiost kui ka jõutreeningust. Personaaltreener jällegi oskab paremat nõu anda.
Olema peab sul ka nn patupäevad, millal võid endale lubada midagi head, aga jällegi mõistlikus koguses, nt teed lubaduse, et kord nädalas võin pühapäeval kolm kommi süüa vms.
Kui sul tuleb nt jälle mõne toiduaine isu, kuigi oled juba kõhu täis söönud, siis püüa endale seda toiduainet mitte ette kujutada. Kui kujutad oma peas seda toiduainet ette, siis tahad sa seda rohkem süüa/siis tundub toit isuäratavam. Sa võiksid kujutada endale ette tühjust, nt valget virvendavat teleka ekraani või kujuta ette midagi muud (nt kujutad ette mõnda toiduainet, mis üldse ei meeldi).
Üks teine nipp toiduisu vähendamiseks on see, et nt kui tahab väga küpsiseid süüa, siis kujutad endale ette enne seda kui päriselt neid küpsiseid sööd, et sööd neid küpsiseid nt oma 32 tükki. Saad katsedada siis kumb nipp paremini sulle sobib.
Hea kui nt umbes 10 min enne söömist klaas vett jood, siis tahad ka vähem süüa. Vahest võib ajada janutunde ja näljatunde segamini.
Pea päevikku, kuhu saad kirja panna, mida sa igapäevaselt sööd ja siis saad vaadata, kui tervislik ja mitmekesised su toidukorrad on ja siis saab teha vastavalt muudatusi, aga noh toitumisnõustaja oskab paremini anda toitumisalast nõu personaalselt.
💚💜💚💜

Re: Probleem pigem endaga kui emaga

#4
kui sa tõesti koguaeg sööd ja seetõttu oled ülekaaluline, siis peaks pigem alustama sellest, et mis sind sööma ajab? mingid dieedid ja asjad ei mõju sulle, kui enda sees probleemi ei lahenda. kõigepealt tuleks leida see probleem ja siis hakata alles sellega tegelema, sest muidu sa võid ju selle kaalu alla saada korraks, aga siis hakkad jälle sööma ja kaal tuleb tagasi.

kui sa oled mingitel muudel põhjustel paks kui toitumine (tean mõndasid, kes toituvad normaalselt aga ikka veits ülekaaluline ja no lihtsalt ei saagi alla seda), siis ma paluks emal suu kinni hoida, sest sa ei saa ise sinna midagi teha suurt
sad, lonely and bad at math
Vasta

Mine “Suhtlemisprobleemid vanematega”